Radio Kroměříž můžete poslouchat na frekvencích Kroměřížsko 103.3 FM, Uherské Hradiště 88.2 FM
Poslouchejte živě Rádio kroměříž

Právě posloucháte: Polední relax

Baví Vás: Matěj Neradilek

Výběr přehrávače

JSME TU PRO VÁS

+420 577 477 123

VZKAZ DO STUDIA



Kulturní servis - Kroměřížsko.info

Pracovní servis

Psí domov

Novinky ve vlakových jízdních řádech

02.12.2013


V neděli 15. prosince začne platit nový jízdní řád Českých drah pro rok 2014. Ve Zlínském kraji zůstal na většině tratí rozsah dopravy zachován jako ve stávajícím jízdním řádu. V kraji bude jezdit celkem šest nových motorových vozů RegioShark. Zlepší se přípoje na Valašsku, zvýší se počet přímých spojů z Rožnova pod Radhoštěm do Kroměříže a Kojetína. Rozšiřuje se i nabídka pro cykloturisty. Nový jízdní řád bude platit až do 13. prosince 2014.

Regionální vlaky ve Zlínském kraji ujedou v době platnosti jízdního řádu 2014 celkem 3,505 mil. vlakových kilometrů. V porovnání s letošním rokem je rozsah regionální dopravy přibližně o 1 % nižší. České dráhy vypraví v kraji v pracovní dny v průměru 488 regionálních spojů, o víkendech 369, což představuje průměrně 454 vlaků denně.


Nejvýznamnější změny v regionální dopravě ve Zlínském kraji

Nové motorové jednotky RegioShark
Ve Zlínském kraji bude v průběhu platnosti nového jízdního řádu 2013/2014 postupně jezdit celkem 6 nových motorových jednotek RegioShark. Nasazeny budou na linkách Rožnov pod Radhoštěm – Valašské Meziříčí – Kojetín, Kroměříž – Otrokovice – Vizovice a Vizovice – Uherské Hradiště – Bojkovice. Na první lince do Valašského Meziříčí zajistí nové vozy 100 % všech regionálních spojů, do Kojetína přibližně 70 %. Mezi Otrokovicemi a Vizovicemi zajistí dopravu u cca 55 % osobních vlaků.

Více přímých spojů z Rožnova pod Radhoštěm do Kojetína
Zvyšuje se počet přímých spojů z Rožnova pod Radhoštěm do Kroměříže a dále do Kojetína, přímé vlaky budou zajišťovat nové motorové vozy RegioShark.

Prodloužení osobního vlaku z Přerova do Břeclavi
Zavádí se jeden pár osobních vlaků z Přerova do Starého Města u Uherského Hradiště a zpět. Prodlužují se tak stávající vlaky, které v současném jízdním řádu jezdí v úseku Staré Město u Uherského Hradiště – Břeclav.

Nové přípoje k rychlíkům na Valašsku
Novinkou je zajištění přípoje ve Vsetíně a Valašském Meziříčí na vlak R 1422 Valášek a dále ve Vsetíně na vlak EC 220. Z tohoto důvodu byly o několik minut posunuty odjezdy odpoledních vlaků na trati Vsetín – Velké Karlovice.

Více souprav pro přepravu kol
V souvislosti s otevřením cyklostezky podél tratě Vsetín – Velké Karlovice upraví České dráhy složení souprav na této trati. Nově budou vlaky v cyklistické sezóně během víkendů a přes prázdniny posíleny o vůz určený k přepravě kol. Soupravy pojedou ve složení motorová jednotka Regionova, dva přívěsné vozy upravené pro přepravu jízdních kol a motorový vůz řady 810.

Nová jména vlaků
Nová jména ponesou dva spoje, spěšný vlak Sp 1640 z Rožnova pod Radhoštěm v 5:02 do Kojetína se bude jmenovat Rusava a spěšný vlak Sp 1644 z Valašského Meziříčí v 16:26 do Kojetína ponese jméno Hostýn.


Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích Zlínského kraje
(na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám)

Trať 280 Hranice na Moravě – Střelná: Z důvodu souběhu s autobusovou linkovou dopravou není objednán jeden pár vlaků z Horní Lidče (odj. 10:30) do Vsetína (příj.10:52) a zpět ze Vsetína (odj. 11:07) do Horní Lidče (příj. 11:28). Nově se zavádí přímý vlak z Hranic na Moravě (odj. 4:50) do Velkých Karlovic (příj. 7:13). Vlak R 850 (dnes R 622) pojede nově ze Vsetína, přípoj pro cestující na tento vlak je zajištěn v pracovní dny z Horní Lidče (odj. vlaku v 6:27), přes víkendy ze stanice Bylnice (odj. v 5:56, z Horní Lidče v 6:27) s příjezdem do Vsetína v 6:49. Z důvodu změny trasy vlaku R 850 nepojede osobní vlak Os 3243 Vsetín (odj. 5:52) – Horní Lideč (příj. 6:16).

Trať 281 Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm: Počet vlaků ani jejich datová omezení se zásadním způsobem nemění. Byly spojeny některé vlaky na trati 281 s vlaky na trati Valašské Meziříčí – Kojetín, tím se zvýšil počet přímých spojů. Novinkou je zavedení nedělního vlaku z Rožnova pod Radhoštěm (odj. 14:47) do Valašského Meziříčí (příj. 15:09). Tento vlak má přípoj na nedělní vlak R 1422 do Prahy hl.n.

Trať 282 Vsetín – Velké Karlovice: Na této trati dochází pouze k drobným minutovým změnám z důvodu zajištění přípojů na dálkové vlaky ve Vsetíně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění. V cyklistické sezóně budou ve vlacích řazeny vozy určené k přepravě kol, které zlepší nabídku služeb cykloturistům.

Trať 303 Valašské Meziříčí – Kojetín: Na této trati není objednán z důvodu velmi nízkého využití a částečného souběhu s autobusovou dopravou vlak s odjezdem z Valašského Meziříčí ve 22:25 do Bystřice pod Hostýnem (příj. 22:58). Z dopravních důvodů dochází ke zkrácení jízdní doby vlaku Os 3912 z Valašského Meziříčí (odj. 14:31) do Hulína o 30 minut – o 20 minut kratší je pobyt vlaku v Bystřici pod Hostýnem, změnila se doba pobyt i v dalších stanicích. Z důvodu blízké časové polohy nově nepojede osobní vlak Os 3938 z Bystřice pod Hostýnem v 14:36 do Hulína.

Trať 330 Přerov – Břeclav: Od nového jízdního řádu nepojedou v úseku Olomouc – Zlín střed stávající spěšné vlaky Sp 1630, 1631 a 1633 Jeseník – Zlín a zpět. Budou nahrazeny vlakem z Přerova v 9:44 do Starého Města u Uh. Hradiště (příj. 10:30), v opačném směru vlakem ze Starého Města u Uh. Hradiště v 9:30 do Přerova (příj. 10:19). Dále na této trati dochází pouze k drobným minutovým změnám, počet vlaků se nemění.

Trať 331 Otrokovice – Vizovice: Za zrušené spěšné vlaky v úseku Olomouc – Zlín pojedou nově jako náhrada osobní vlaky z Otrokovic v 8:39 do Zlína-středu (příj. 8:57), v opačném směru v 9:02 ze Zlína-středu do Otrokovic (příj. 9:20). Zkracuje se trasa osobního vlaku z Vizovic v 18:25, nově je výchozí ze Zlína středu, odjíždí v 19:05. Uspíší se i osobní vlak z Vizovic v 19:27, pojede nově o 27 minut dříve, tedy v 19:00. Z důvodu nízkého využití nepojede vlak ze Zlína středu v 6:20 do Otrokovic. Nově budou všechny vlaky v relaci Otrokovice – Zlín střed zastavovat na všech zastávkách pouze na znamení, zrychlí a zefektivní se tak doprava na této trati. Velkou prioritou je mimo jiné zachování přestupů na další spoje v Otrokovicích.

Trať 340 Uherské Hradiště –Veselí nad Moravou: Na této trati dochází pouze k drobným minutovým změnám. Osobní vlaky mezi Brnem a Uherským Hradištěm nepojedou nově přes Kunovice, z Kunovic zastávky jedou přímo do Uherského Hradiště, tím se zkrátí jízdní doba o 8 minut.  

Trať 341 Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk: Z důvodu nízkého zájmu není objednán osobní vlak z Bojkovic v 4:30 do Bylnice, příj. v 5:06. Spěšný vlak Santon pojede nově z Bylnice, v trase Vlárský průsmyk – Bylnice bude nahrazen vlakem z Vlárského průsmyku v 5:19 s příjezdem do Bylnice v 5:25. Vlak ze Starého Města u Uh. Hradiště v 18:05 hod. do Uherského Brodu bude od platnosti nového jízdního řádu jezdit také v sobotu.


Nasazení nových a modernizovaných souprav ve Zlínském kraji
V průběhu platnosti nového jízdního řádu 2014, bude v kraji nasazeno šest moderních motorových vozů RegioShark na tratích z Rožnova pod Radhoštěm přes Valašské Meziříčí až do Kojetína a také na spojích z Kroměříže do Otrokovic a Vizovic a z Vizovic přes Uherské Hradiště do Bojkovic, jedná se o tratě 281, 303, 330, 331, 341. Na trati z Přerova do Břeclavi nasazují ČD řídící vozy ř. 961 „Sysel“. Na vybraných tratích jezdí modernizované motorové jednotky Regionova. Ve Zlínském kraji jsou na 63 % všech regionálních spojů nasazena nová či modernizovaná vozidla.

Modernizované vozy v regionální dopravě na jednotlivých tratích
280 hranice kraje – Střelná: v úseku Valašské Meziříčí – Vsetín – Horní Lideč 30 % vlaků Regionovy;
281 Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm: 100 % vlaků RegioSharky;
282 Vsetín – Velké Karlovice: cca 75 % vlaků Regionovy;
283 Horní Lideč – Bylnice: 100 % vlaků Regionovy;
303 Valaš. Meziříčí – Kojetín: 70 % vlaků RegioSharky, 25 % vlaků Regionovy
330 hranice kraje – hranice kraje: 100 % osobních vlaků Přerov – Břeclav řídící jednotky 961;
331 Otrokovice – Vizovice: 55 % vlaků RegioSharky, 45 % Regionovy;
340 Uherské Hradiště – hranice kraje: cca 45 % osobních vlaků řídící a motorové vozy 954 a 854; 15 % vlaků Regionovy;
341 Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk: 5 % vlaků RegioSharky, 20 % vlaků Regionovy; Újezdec u Luhačovic – Luhačovice: 100 % vlaků Regionovy.

zdroj: České dráhy, a.s.