Německý řetězec Lidl vstoupil na český trh s vlastními obědovými stravenkami. Stravenky již nyní využívá 8000 zaměstnanců společnosti a od dubna je bude využívat i více než 12 tisíc zaměstnanců Kauflandu jako firemní benefit. Stravenky ale nebudou jen pro zaměstnance, společnost je začne nabízet například i restauratérům. Chce společnost úplně ovládnout trh? S jakými novinkami už letos přišla? A co říkají na plán Lidlu obchodní experti?
Účtují si menší provize, než ostatní
Na stravenkách stojí: ,,Naše stravenka je jediná stravenka na světě, která umí zaplatit i v prodejnách Lidl a Kaufland.“ Ty by měly být zajímavé pro restaurace hlavně proto, že si Lidl u svých stravenek účtuje menší provize než ostatní firmy na trhu. Ostatní poskytovatelé stravenek v Česku jako jsou Sodexo, Edenred nebo Le Chéque Déjeuner si na provizi účtují 5,5 až 6 procent. Lidl žádá pouze 2,5 procenta. Chce pro svůj produkt Naše stravenka vybudovat co nejširší akceptační síť restaurací, které by tuto stravenku mohly přijímat. Zájemci si můžou stravenky koupit přes internetové stránky Lidlu.
Názor obchodních expertů
,,Nevím, jestli budou zaměstnanci nadšení, že budou mít stravenky, kterými jde nakupovat jen v Lidlu a Kauflandu. Přece jen svoboda stravenek je v tom, že je berou všude. Pro Lidl je to však logické – získá kontrolu, získá provize.“ uvedl pro Retailek Václav Loubek
,,Lidl i Kaufland jdou často proti proudu a některé věci, na rozdíl od konkurence, insourcují. Většinou jsou to věci, které jsou zásadní. Lidl chápe význam stravenek na českém trhu a dělá to podle mne správně", doplnil na Retailu Tomáš Krásný
STOP igelitovým taškám
Společnost Lidl v poslední době přichází s mnoha novinkami, které jsou výsledkem propracované marketingové strategie. Mezi poslední patří ta, že obchodní řetězec ruší ve všech svých supermarketech igelitové tašky. Snížením spotřeby igelitových tašek chce společnost přispět k ochraně životního prostředí. Nyní nabízí jen papírové tašky a nově tašky z recyklovaného materiálu. Na chlazené výrobky budou k dispozici termotašky.
Lidl nově sází na prodejny nové generace
Lidl se dále pustil do změn samotných prodejen. Prodejny by měly být větší a modernější. Na stávajících prodejních plochách budou využity prvky konceptu prodejny nové generace, jež lidem přinesou vzdušnější vzhled a příjemnější nakupování. Dále zákazníky čeká širší parkovací stání a uvnitř prodejen širší uličky. Dále by měly modernější prodejny co nejvíce využívat denní světlo – proto by měly být nové prodejny prosklené.
Řetězec láká na výrazně vyšší mzdu, než nabízí konkurence
Poslední novinka, s kterou řetězec přišel, je navýšení mzdy zaměstnancům. Od 1. března Lidl zvýšil nástupní mzdu v obchodech o 25 procent.